סדר יום ציבורי


סדר יום ציבורי: אלה נושאים שהציבור עוסק בהם ומשוחח עליהם במעגלים השונים. כיום ניתן לזהות את הנושאים האלה באמצעות תגובות שונות של הציבור במסגרות אינטראקטיביות שונות, כמו – אתרים, טוקבקים, בלוגים וכו'..
למשל: בתוכנית "מה קורה" (המשודרת מדי ערב) מציגים את הנושאים שקיבלו הכי הרבה טוקבקים מהציבור. כלומר: מהם הנושאים העסיקו את הציבור.
מודל סדר היום הציבורי
           
תפקידה החשוב של התקשורת מתחיל בהעלאת נושאים לדיון (פרסום נושאים בתקשורת), ועל ידי כך, הפיכתם כחלק מסדר היום הציבורי (על מה ידברו האנשים).  מתוך מחקרים התברר, כי נושאים שהתקשורת דנה בהם ומפרסמת מידע רב עליהם, נחשבים בעיני הציבור כחשובים יותר מאשר נושאים בהם התקשורת אינה מתעסקת.
הכוח הרב של התקשורת הוא בכך שהיא גורמת לאנשים "על מה לחשוב" ועל מה אנשים ידברו ולממשלה ומוסדות אחרים לטפל בנושאים האלה. (על פי הנושאים שהתקשורת בחרה לעסוק בהם).
דוגמאות:
התקשורת דנה בהרחבה על תאונות הדרכים –  אנשים דברו על הנושא ומשרד התחבורה והמשטרה יצאו במבצעים להוריד את תאונות הדרכים: הגבלות על נהגים צעירים, יותר נוכחות של ניידות ועוד.
התקשורת מעלה את נושא האבטלה בעיירות הפיתוח (דנה בהרחבה בנושא)  - הציבור הבין כי בעיית האבטלה חמורה ו משרד המסחר נותן כספים לחברות לעבור לעיירות הפיתוח כדי שתהייה תעסוקה..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תקציר

עבודתי עסקה בנושא  – העבודה שלי עוסקת בצריכת חדשות ע"י ילדים והתאמת חדשות קשות לילדים. שאלת המחקר : מה מידת החשיבות לפרסם חד...