פרסומות

תרגיל1


הדגימו על 3 פרסומות את המרכיבים הבאים 

הגוף המפרסם, (מוען) 
שם המוצר/שירות
קהל יעד? (נמענים)
מסר הפרסומת
פניית המסר (שכלית/רגשית )
נימוק הבחירה
שלב במדרג ההשפעות ונימוק 
ערכים
מיתוסים
סטראוטיפים 
מסר גלוי/מסר סמוי 





תוצאת תמונה עבור מדרג ההשפעות התנהגות צרכנים




תוצאת תמונה עבור מדרג ההשפעות בפרסום



המשך תרגיל 1 
כיצד מחוזקים ומעוצבים מיתוסים באמצעות הפרסומות?

1.     המבנה הקצר והקליט והחזרתיות הגבוהה של הפרסומת.
2.     עוצמת הגירוי הרגשי הגבוהה של הפרסומת, מעוררת הזדהות עם מיתוסים אלו (לדוגמא, מסרים  שבמרכזם המשפחה המאושרת מעניקה תחושת שייכות ובטחון באמצעות פנייה לרגש).
3.     המבנה של בעיה ופתרונה האופייני לפרסומת - הפרסומת דומה במהותה למבנה העלילה הדרמטית, מציגה בעיה עם מתח, שיא ופתרון. לעיתים הוא מוביל שינוי בתפיסה ערכית ובהתנהגות הצרכן (שוקולד כפתרון לחרדת בחינות.)
4.     בפרסומות יש שימוש באסטרטגיות רבות היוצרות אשליות של אמינות, מציאות ואובייקטיביות. על ידי 4אסטרטגיות מרכזיות - פרסום באמצעות מומחים, פרסום באמצעות ה"איש מהרחוב" ,השוואה "אובייקטיבית" בין מוצרים ופרסום באמצעות ידוענים. (שיוצר הזדהות)




----------------------------------------------------------------------
כתבות לדילמות 

תגיד תודה שאתה גבר": תבעה מיליונים על מסע הפרסום הסקסיסטי של גולדסטאר    10.09.2017 | עו"ד לילך דניאל 


מהי הדילמה המוצגת בכתבה? המשיכו לפי שיטת הערכה חלופית . כתבה זו מתאימה לשנתון י"א 

-----------------------------------------------------------------------
תרגיל 2 

תרגיל זיהוי דילמות 

טכסט תקשורתי
בעולם הנוער אין מבוגר אחראי. זו אחריות המפרסם והפרסומאי"

היום הושקה אמנה לפרסום אחראי והוגן לנוער, שנועדה להגדיר ולהסדיר כללי שיווק לצעירים - גם על רקע איום בהסדרה בחקיקה ■ בין הנושאים שהוסדרו: אי-הטעיה ושקיפות, תגמול הולם על השתתפות בפרסומת וייצוג גם לילדים שנמצאים מחוץ למעגל של "ילדים יפים שמקבלים מתנות באינסטגרם"

גלובס, 11/09/2017, 17:22

מתוך "אצל הדודה והדוד". עולה בקנה אחד עם ערכי האמנה? / צילום מסך

מתוך "אצל הדודה והדוד". עולה בקנה אחד עם ערכי האמנה? / צילום מסך


מהן הדילמות העולות מכתבה זו ?

1. חופש הביטוי מול הזכות לשם טוב

2. דימוי מול חופש הביטוי

3. חופש הביטוי מול אובדן הילדות

טקסטיים להמחשת הדילמה - קטעי ווידאו/פרסומות
הוסיפו את סרטון את הפרסומת המדוברת "אצל הדודה והדוד" ונמקו איך הפרסומת מבטאת את הדילמה 





בחירת דילמה אחת לעבודה -

דימוי מול חופש הביטוי 


מה שאלת מחקר ? -
מה הדימויים של בני הנוער בפרסומות ?


שאלות שעולות משאלת מחקר זו? 
- מה הדימויים של בני הנוער בפרסומות?
- האם הפרסומות משקפות את המציאות
- כיצד בני הנוער מיוצגים בפרסומות ?

בפרסומות זו הדילמה דימוי מול חופש הביטוי באה לידי ביטוי בכך שמצד אחד הדימוי של הנוער הצעיר והילדים שמופיעים בפרסומות זו הוא דימוי שלילי המציג את בני הנוער בצורה רעה בעזרת כך שברגע יש בית ריק שוברים דברים ועושים בלאגן ומצד שני חופש הביטוי שנותן לפרסם דברים אלו ונותן במה למחשבת הנהלת המוצר שרוצה להציג את מוצרה.


טקסטים תקשורתיים המציגים את הדימוי השלילי של בני הנוער:





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תקציר

עבודתי עסקה בנושא  – העבודה שלי עוסקת בצריכת חדשות ע"י ילדים והתאמת חדשות קשות לילדים. שאלת המחקר : מה מידת החשיבות לפרסם חד...